• BIST 97.149
  • Euro 6,3899
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 17 °C

Antalya’ya festival için gelen İranlı turistler dolandırıldıklarını iddia ederek ortalığı birbirine kattı

Antalya'da düzenlenen bir festivale İran'dan gelen turistler iddiaya göre turu düzenleyen şirket tarafından dolandırıldı. Festivale giriş için biletleri olmadığını öğrenen turistler, tur şirketi yetkilisine ulaşamadı.

Konyaaltı ilçesi Kemer yolu üzerinde bulunan Büyük Çaltıcak Piknik ve Etkinlik Alanı'nda 7 gün sürecek ve onlarca konserin düzenleneceği festival için İran'da bir tur şirketi bilet sattı. İddiaya göre ödemeleri aylar öncesinden yapan İranlı turistler, festival için yaklaşık 50 otobüsle Antalya'ya geldi. Festivalin başladığı gün alana girebilen turistler alanda bulunan çadır sayısının yetersizliği nedeniyle girişlerde sorun yaşadı.

Turistler ile görevliler arasında tartışma çıktı
Her şeyden habersiz şekilde giriş için kapıda bekleyen yüzlerce turist, biletleri olmadığı gerekçesiyle festival alanına alınmadı. Biletlerini tur şirketi üzerinden aldıklarını belirten turistler ile görevliler arasında tartışma çıktı. Tartışmanın büyümesi üzerine araya giren jandarma olayı büyümeden sonlandırdı. Turistlerle birlikte festival alanına gelen tur şirketi yetkilisinin iddiaya göre kaçmasının ardından, İranlı turistler tekrar alana girmek istedi. Bazı turistler ise alanın etrafını kapatan tel örgüleri yıkarak girmeyi denedi.

Alana araç girişini kapattılar
Çabalarından sonuç alamayan ve tur şirketi yetkilisine ulaşamayan turistler, alanın girişinde oturma eylemi başlattı. İçeri araç giriş çıkışını kapatan İranlılar ile yetkililer arasında yeniden tartışma yaşandı. Eylemlerinden vazgeçmeyen turistlerin durumu için jandarma ekipleri etkinliği düzenleyen firmanın yetkilileri ile görüşmeye başladı.

Yol kenarında oturdular
Etkinlik alanı karşısında park halinde bulunan otobüslerine dönen bazı turistler bir çözüm bulunması için beklemeye başladı. Alana giremeyen bazı turistler yol kenarında otururken, bazıları ise farklı ulaşım yollarıyla kent merkezine gitti. Yol ortasında bavullarıyla yürüyen ve oturan turistlerin trafiği tehlikeye düşürmesinin ardından çok sayıda trafik polisi sevk edildi. Jandarma ekiplerinin ve organizasyon şirketi yetkilerinin, tur şirketi sahibine ulaşma çabaları sonuçsuz kalırken turistlerin bekleyişi saatlerce sürdü.

"Rezil olduk"
İranlı turist Seher Peniri, “Her şey çok kötü. Verilen sözlerde durulmadı. Hiçbir şey umduğumuz gibi çıkmadı. Ulaşım ve konserlere 1500 lira verdik. Turlar, konserler iptal oldu. Su, yatacak yer yok. Kendimiz çadır yaptık. Bir İranlı sanatçının yanı sıra başka sanatçılar da sahne alacaktı. Kendi paramızla yeniden otele gidiyoruz. Rezil olduk" dedi.

"Etkinlikler olmadı"
İranlı Kaver Amiri, festivalin çok kötü çıktığını belirterek, ”Verdikleri çadırda su geçirdi. Arkadaşlarımın kalacak yeri yoktu. Verdikleri yemekler de kötüydü. Etkinliklerin hiçbiri olmadı. Bizi bir başımıza bıraktılar, sorumlu arıyoruz. Kimse bize yardımcı olmadı, kendi imkanlarımızla otel bulmaya çalışıyoruz. 6 bin İranlı arkadaşım vardı” diye konuştu.

"Ülkemize döneceğiz"
İranlı Mihran Sacidi, tur rehberi olduğunu ifade ederek, “50 kişiyle sabah bölgeye giriş yaptık. Burada çeşitli etkinlikler olacaktı. Ama ortada bir şey yok. Bizi dolandırdılar. Kişi başı neredeyse bin 500 lira verdik. Kadınlar, çocuklar dışarıda yattı. Gece ayaz vardı. Şuan İran’a gitmek zorundayız. İki gün yolculukla buraya gelmiştik ama rezil olduk” dedi.

"Kimse ilgilenmedi"
Hisu Abidini, İki gün yolculuğun ardından Antalya’ya geldiklerini ifade ederek, ”Hiçbir yetkili yok her şey berbat. İçecek su bile yok, yemek zaten yok. Bizimle kimse ilgilenmedi" diye konuştu.

"Mağdur edildiler"
Alanın işletmecisi Serkan Cephaneci ise organizasyon firmasının yükümlülüklerini yerine getirmediğinin altını çizerek, “Buradaki insanlar mağdur edildi. Bizde mağduruz, ödemelerimiz yapılmadı. Biz kendi imkanlarımızla insanlara yardım etmeye çalıştık” ifadelerini kullandı.