• BIST 93.616
  • Euro 6,0898
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 4 °C

Bakan Günay çok tartışılan kıyı kanunuyla ilgili ne dedi?

Türkiye’nin bir zamanlar Mısır ve Yunanistan’ın elde ettiği turist sayısına ulaşma hedefinde olduğunu söyleyen Bakan Günay, Türkiye’nin şimdi bu iki ülkeyi turist sayısında katladığını söyledi. “Hem terörle mücadele ettik hem de turizmde yükseldik” Bakan Günay şöyle konuştu: “Coğrafyamızdaki ülkeler bizimle uzak pazarlar için ortak çalışmak istediklerini söylüyor. Mısır kadar bilinir olmak ve Yunanistan kadar turist ağırlamak gibi bir hayalimiz vardı önceden. Şimdi bu iki ülkeyi turist sayısında katladık. Rakip ülkeler uzak pazarlar için ortak çalışma yapmak istiyorlar. Gerçekten Türkiye son 25 yıl içinde hem terörle mücadele etti hem de turizmde yükselen bir değer haline geldi. Bunda turizmcilerimizin emekleri çok büyüktür. “EXPO Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacak” EXPO sunumu için iki kere Paris’e gittik. Antalya bu yarışa daha önce girdi. Türkiye’de kimsenin haberi olmadan bu organizasyonu elde etti.  B organizasyonda çok güzel bir alan kalıcı olarak Antalya’ya kazandırılacak.Antalya Valimiz ile bu alanı nasıl genişletiriz diye konuştuk. Bu alanı 2000 dönüme çıkarabilir miyiz diye düşünüyoruz. Burası Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacaktır. Bu organizasyonu tanıtmak için Bakanlık olarak özel olarak çalışacağız. İzmir için de Paris’teydik. EXPO 2020, 2013 yılının Kasım ayında karara bağlanacak. Oradaki son oturum daha zor. İzmir’in EXPO’ya çok uygun olduğunu düşünüyorum. İzmir’de geçmişte çok bilinen şimdi geri kalmış bir alanı yeniden turizme kazandıracağımız için mutluyuz. “Allah nazardan saklasın 2011’in biraz üzerindeyiz” Bu sene sıkıntılı bir sene yaşadık. 1.5 milyon potansiyeli olan bir pazarda kilitlendik. Arap baharı bize sonbahar gibi yansıdı. Suriye’deki sıkıntıdan dolayı evsizlere ve yurtsuzlara bakmak durumundayız. Burası bizim için ekonomik bir katkı yerine ekonomik bir yüke dönüştü. Türkiye’nin bu coğrafyada nasıl bir yıl geçireceği merak konusuydu. Allah nazardan saklasın 2011’in biraz üzerindeyiz. “Bütçeden hak ettiğimiz payı alamıyoruz” Kültür ve Turizm Bakanlığı bütçeden hak ettiği payı alamıyor. Biz bir yandan turizm altyapısını geliştirmeye çalışıyoruz, yeni projeleri hayata geçirmeye çalışıyoruz, kazı yaptırmaya çalışıyoruz. Aldığımız bütçe yüzde yarım. Avrupa’da bu yüzde 1. Yüzde 1 bizi inanılmaz bir seviyeye çıkarır. “Doğu Antalya yatak arzında doyuma ulaştı” Türkiye’nin yeni yatağa ihtiyacı olduğu yerler de var olmadığı yerler de var. Doğu Antalya’da doyuma ulaşıldı. Batı Antalya’da daha nitelikli yatağa ihtiyaç var. Mersin’in yeni yatağa ihtiyacı var, Ege Bölgesi’nin bütünüyle yeni yatağa ihtiyacı var. Anadolu’da müthiş bir gelişme var. Yatırım belgelerinin yüzde 60’ı Anadolu’ya gidiyor. Anadolu’da marka oteller yapılmaya başladı. Çok sayıda otel ve yatak olan yerde artık niteliği arttırmak için çalışmalar yapmalıyız. Belediye başkanlarına çıkıştı Şu an konuşma yaptığım salonda bir belediye başkanı göremiyorum. Burada Türkiye’nin ve Antalya’nın istikbalini konuşuyoruz ancak Antalya’daki hiçbir belediye başkanı burada yok. Turizmi sadece otelciler ve seyahat acentaları mı yapacak. Turizm, hayatı dönüştüren bir sektör. Turizm bütün hayatı değiştiren bir sektör. Her yönüyle hayatımız ileri taşıyan bir sektör. Bundan ben sorumluysam yerel yönetim iki kat sorumlu. Antalya Valisi saatlerce burada oturup not alıyorsa yerel yöneticiler de burada olmalıydı. Herkes bu işin içinde olmalı. “Herkes nereye ne yapacağını iyi bilmeli” Sahil kullanımı konusunda başımızı ağrıtacak yapılaşmadan uzak duralım. Herkes nereye ne yapacağını iyi bilmeli. 2012’nin sonundayız. Bundan sonra bu tür işlerden sakınalım. Yapılmış bir kere dememiz mümkün değil.. İnsana saygılı ve doğaya sayılı tesisler yapalım. “Yeni teşvikler için Hükümet çalışıyor” Hükümetimiz çok önemli bir adım attı. Teşviklerde turizm sektörünü destekledi. Hangi bölgede olursa olsun Kültür Turizm Koruma Gelişim Bölgeleri’nde yatırım yaptığınız zaman bütün teşviklerden yararlanıyorsunuz. Sağlık turizminde de teşvik var. Bunlar yeterli mi hayır daha fazla teşvik verilmeli. Kayaköy’de konaklamaya imkan verilecek Fethiye Kayaköy ören yeri ve müze gibi olacak ancak sınırlı bir konaklama kapasitesi ile turizmin hizmetinde olacak. Bu durum Foça tatil köyü içinde geçerli. Orası içinde çalışmalar var. Turizm teşviklerini yaygınlaştırılması açısında yeni çalışmalar yapıyoruz. İlerleyen zamanlarda bunları sizinle paylaşacağız.