• BIST 94.219
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 19 °C

OTELİN KAPISINA YILDIZ KOYARAK TURİZM OLMAZ

Antalya-Olympos’ta ağaç evleri ile alternatif turizmde markalaşan Kadir Kaya, turizm yatırımcılarını alternatif turizme yatırım yapmaya davet etti.Kadir Kaya,“Otelin kapısına sadece yıldız koyarak turizm olmaz.Doğru ve bilinçli yatırım yapmamız lazım dedi

Tourism Today - Tuncay Sevin
Yıllardır Kadir’in Ağaç Evleri ile Türkiye alternatif turizmine hizmet veren Kadir Kaya, Türkiye’de yapılan yanlış turizm yatırımlarını eleştirdi. 30 yıldır turizm sektörüne uyarılarda bulunduğunu söyleyen Kadir Kaya, “Artık şekilciliği bir kenara bırakmalıyız. Ülkemizin ve doğamızın güzelliğini bozmadan elimizdeki güzelliği sunalım ki herkes para kazansın. Yıldız arıyorsak gökyüzüne bakarsanız en güzel yıldızları görürsünüz. Otelin kapısına sadece yıldız koyarak bu işler olmaz. Çok zengin bir doğa ve coğrafyaya sahibiz. Tırmanış, endemik bitki, kuş gözlemciliği, doğa sporları için çok güzel bir ülkeyiz. Tırmanış konusunda parkurlarımız Avrupa üçüncüsüdür. Yatırım yapmak isteyenler alternatif turizmde doğru adımlar atarak para kazanabilirler. İspanya veya başka bir ülkeyi taklit ederek bu iş olmaz. Önce doğru fizibilite ve yatırım yapmalıyız” dedi.

“İçini doldurmalıyız”
Türkiye’nin her köşesinde turizm hazineleri bulunduğunu söyleyen Kaya, “Alternatif turizm yaparken de bu turizm şeklinin içini doldurmalıyız. Ben alternatif turizm yapıyorum ama iyi bir ekibim var. Dalış ve tırmanış okulumuz var. Doğa sporlarında da iyi bir ekibimiz var. Onlar varsa ben de varım. Sadece konaklama sunmuyoruz. Bölgemizin güzelliklerini de doğru bir şekilde misafirlerimize sunuyoruz” şeklinde konuştu.

“Yaptığımız hataları analiz etmeliyiz”
Türk turizmcilerin şu an krizle boğuştuğunu hatırlatan Kadir Kaya, “Bu krizlerden nasıl çıkacağımızı bilmemiz lazım. Ağlayarak bu iş olmaz” dedi. Kaya açıklamalarına şöyle devam etti: “Yaptığımız hataları analiz ederek neler yapmamız gerekeni görmeliyiz. Gelen turisti kazıkladık, her şey dahil ile müşteriyi de otele hapsettik. Kendimize yapılmasını istemediklerimizi başkasına yaptık. Önce dersimizi iyi çalışmalıyız. Turist gelsin diye otel yaptık sınıfta kaldık. Bundan sonra iyi çalışıp açgözlü olmamalıyız. Turizm yatırımcılarını alternatif turizme yatırım yapmaya davet ediyorum. Ama iyi araştırsınlar. Bilen insanlarla çalışsınlar. Bilmeyen insanlarla bu iş olmuyor. Şu an otellerimiz tur operatörlerinin eline düştü. Ben yıllardır tur operatörleri ile çalışmıyorum. Geçen sene hostel olarak dünyada 3 ödül aldım. Burada en önemli eksikliğimiz yerel yöneticilerin ve işletmecilerin derslerine eksik çalışmasıdır. Hep Ankara’dan bekliyorlar. Bu nedenle benim bölgeme insanlar neden gelecek, bu insanlara nasıl hizmet sunarız diye etüt etmeliler.”

“Dünyanın her yerinden turist ağırlıyoruz”
Alternatif turizmin çok fazla pazara hitap ettiğini söyleyen Kadir Kaya, bu nedenle dünyanın her yerinden misafir ağırladığını söyledi. Kadir Kaya: “Alternatif turizm, pazar anlamında da tükenmeyen bir kaynak sunuyor. Biz ayrıca bölgemizde ne sunacağımızı iyi biliyoruz. Bu nedenle dünyanın her yerinden turist ağırlıyoruz. Bildiğiniz üzere bölgemizde Likya yolu var. Çok yanlış işaretlemeler var. Ekibimiz bu nedenle devamlı kaybolanları bulmaya gidiyor. İşletmeye yakın olsun diye işletmenin önünden rota geçirmeye gerek yok. İnsanların hayatı ile oynamamalıyız” dedi.

“İşin içinde olmalısınız”
Kadir Kaya açıklamalarına şöyle devam etti: “5 yıldızlı duvarlar satarak samimiyetimizi kaybettik. Otellerimiz doldur boşalt hizmet veriyor. Kravat takıp makam koltuğunda oturmakla olmaz. Bizim misafirlerimiz benim yaşam biçimimi görüyor. Bu işin başında müşterinin içinde olmalısınız.

“Açık hava müzesiyiz”
Bizim ülke olarak dünyada bulunmayan bir güzelliğimiz var. Açık hava müzesiyiz. Türkiye’de nerede ne var iyi çalışıp sunmalıyız. Büyük fuarlara giderek tanıtıma yapmaya gerek yok. Farklı ülkelerdeki festivallere de gitmeliyiz ve kendimizi birebir anlatmalıyız.

“İşimizi doğru yapmalıyız”
Alternatif turizme yönelik bir plan yapılmalı. Örnek vermek gerekirse Tortum Şelalemiz var. Bu Tortum Şelalesi donduğu zaman dünyanın en güzel buz tırmanışına vesile oluyor. Böylesi alternatif ürünleri ön plana taşımalıyız. Yatırımcılarımız nerede para çabuk kazanılır onun peşinde. Herkes birbirinin omuzuna biniyor. Bu olmaz. İşimizi doğru yapmalıyız.”