Fettah Tamince, Özgür Cinkılıç ve Kasım Şentürk, misafirleri için aldıkları önlemleri anlattı

Tourism today - Turizmden Haberler - Turizm Haberleri

Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, Rixos Premium Belek Genel Koordinatörü Özgür Cinkılıç ve Rixos Hotels Mutfak Direktörü Kasım Şentürk, Instagram canlı yayınında bir araya gelerek Rixos Hotels’in Antalya-Belek’teki gözde tesisi Rixos Premium Belek’te aldıkları önlemleri açıkladı.

Tamince, Cinkılıç ve Şentürk, kapılarını hiç kapatmayan ve misafirlerine hizmet vermeye devam eden Rixos Premium Belek, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yayımladığı Genelge çerçevesinde alınan önlemleri ve uygulamaları paylaştı. İşte Tamince, Cinkılıç ve Şentürk’ün açıklamaları:

Fettah Tamince: “Bize güvenen misafirlerimize en iyi ortamları hazırladık”
Gerek şahsım, gerekse yöneticilerimize gelen çok ciddi sorular var. Yeni sürece nasıl hazırlanıyorsunuz? diye soruyorlar. Tatil, birçok aile için uzun süre tartışılan bir konu. Dolayısı ile olağan dışı bir süreç yaşıyoruz. Bize güvenen, bizi tercih edenlere, biz sizin için en iyi ortamları hazırladık diyoruz. Biz neler yaptığımızı anlatmak istiyoruz. Biz doktor ve hemşiremizle, ortak kliniğimiz ve ortak hastanemiz ile birlikte tesisimizin içinde yoğun bakım odaları kurduk. Bu çok zorlayıcıydı. Tesisimiz açık ve misafirimiz var. Biz otellerimizde yılda 1 milyon insan ağırlıyoruz. 10 bin çalışanımız var. Bütün bu alt yapıyı büyük bir maliyetle sürdürüyoruz. Covid-19 değil her türlü bulaşıcı hastalığa karşı alarmdayız. Bize gelen misafirler derdini unutmak için geliyor. İyi yemek için, çocukları için, eğlenmek için, dinlenmek için geliyor. Sorumluluğumuz çok büyük. En küçük ihmal büyük sıkıntılar yaratabilir. Tesisleri turizme açma kararı her ülke için zor bir karar. Birçok konu tartışılıyor hala. Bu virüsü önlemek hepimizin çabası ile olacak. Önlem almaya önce kendimizden başlayacağız. Bu çok hayati bir konu. Her türlü önlemi aldık ve şu an aldığımız tedbirlerle açık olan Rixos Premium Belek’te misafirlerimizi ağırlamaya devam ediyoruz.”

Özgür Cinkılıç: “Misafirlerimiz istedi, otelimizi hiç kapatmadık”
“2019 yılında çok iyi bir yıl geçirmiştik. 2020’ye de iyi başlamıştık ve iyi bir doluluk yakalamıştık. Ocak ve Şubat ayları rekorlarla geçti. Hatta rekor yılımızın bile yüzde 27 üzerindeydik. Mart ayına geldiğimizde ise pandemi gündeme oturdu. Neler oluyor derken Çin’deki gelişmeler ardından Avrupa’daki gelişmeler ile otelleri kapatıp kapatmayacağımızı ne gibi önlemler alacağımızı konuşurken içerideki misafirlerimizden çok yoğun ile karşılaştık. 10 Mart’ta 527 oda, 24 Mart’ta ise 321 oda misafirimiz vardı. Misafirlerimizin bir kısmı pandemi sürecini otelde geçirmek istediklerini söylediler. Biz de oteli açık tutma kararı aldık. Çok detaylı düşünerek bir karar aldık. Çünkü maddi boyutu ve sorumluluğu yüksek olan bir süreç bu. Pandemiyi otele sokmadan nasıl açık kalacağız? Misafir ve çalışanlarımızı nasıl koruyacağız? Bu çok büyük bir sorumluluktu. Bu süreci aydınlanma ve öğrenme süreci olarak değerlendirmek istedik. Geldiğimiz noktada şu an otelimizde 500 misafirimiz var ve şu ana kadar da bir olumsuzluk yaşamadık.”

Accor grubunun deneyimlerinden faydalandılar
Oteli açıt tutmaya karar verdikten sonra bir kurul oluşturduk ve ciddi önemler aldık. Bağlı bulunduğumuz Accor grubu dünyanın en güçlü grubu. Çin ve Güney Kore başta olmak üzere o bölgedeki birçok ülkede başarılı operasyonlar uyguladılar. Onların yaptığı uygulamaları yakından takip ettik. Çünkü onlar pandemi ile bizden çok önce karşılaştılar. Onların tecrübelerinden büyük fayda sağladık. Bu süreçte çok ciddi yatırımlar yaptık. İkinci doktor ve uzman hemşireyi sistemimize dahil ettik. 2 adet daha full donanımlı oda oluşturduk. Otelin 5 ayrı noktasına termal ve yüz tanıma kameraları yerleştirdik. Gün içinde misafirlerimizin bu kameralarla sık sık ateşlerini ölçtük. Personel alanlarımızdaki kontrolü de çok ciddi tuttuk. Misafir Sağlık Birimi oluşturduk. Bu birim misafirlerimizle devamlı diyalog halindeler. Personelimize de çok yoğun bir eğitim verdik. Hem oteldeki hem de uzaktaki arkadaşlarımızı sık sık doktor ve mühendislerin katıldığı toplantılarda bilgilendirdik. Arkadaşlarımız son derece bilinçli davrandı. Misafire uyguladığımız tedbirleri personelimize de uyguluyoruz. Maskemiz olmazsa olmazımız. Sadece maske değil yüz siperlerimiz de var.”

Odalar 48 saat dinlendiriliyor
“Otelimizin çok ciddi avantajları var. Öncelikle 400 dönüm arazi içindeyiz. 860 metre uzunluğunda ve 34 metre genişliğinde bir plajımız var. Otel içindeki misafirlerimize düşen metrekare oranına baktığımızda avantajımız ortaya çıkıyor. Misafirlerimize öncelikle rahatlık ve doğa sunuyoruz. Odalarda ve koridorlarda en ufak bir risk yok. Çünkü boşalan odalarımızı 48 saat dinlendiriyoruz ve odaları çok titiz bir temizleme sürecinden geçiriyoruz. Yeni misafirimizin odaya girdiği zaman virüs veya bakteri ile karşılaşması mümkün değil. Otelimizde orman içinden geçen bir yürüyüş ve koşu parkuru yaptık. 120 ağacın bulunduğu bir meyve bahçesi oluşturduk. Doğa ile daha iç içeyiz.”

“Teması engelliyoruz”
“Oteldeki sosyal mesafe kuralları hem havuzda hem de plajda sıkı sıkıya uygulanıyor. Havuzda virüs ile karşılaşma riski hiç yok. Daha sıkı denetliyoruz. Çarşaf ve nevresim için bireysel paketleme yapıyoruz ve yıkama standartlarını da revize ettik. Havluları misafirlerimiz kendileri değil görevli personelden alıyor. Teması engelliyoruz. Eğlence anlamında önceden çok fazla animasyon programlarımız vardı. Ancak misafirlerimizi toplu olarak bir araya getirmemek için aktiviteleri sosyal mesafelere dikkat edecek şekilde belirlenmiş alanlarda yapacağız. Otelimizde eğlence bitmiyor ama eskisi gibi amfi tiyatroda büyük kalabalıklar içinde bir organizasyon olmayacak.”

“Çocuklar sıkılmayacak”
“Çocuklarla ilgili güzel alanlarımız vardı. Kanunlar gereği çocukların topluca bir arada bulunması mümkün değil. Çocukları toplu olarak değil ama mini aktiviteler ve hobilerle çocukların yanındayız. İşimiz zorlaştı, maliyetimiz arttı ama tek bir merkezde değil birçok farklı noktada çocuklarla buluşacağız. Çocuklarımızın sıkılmayacağının sözünü veriyoruz.”

Kasım Şentürk: “Büfelerimizi koruma altına aldık”
“Pandemi sürecinde tedarikten başlayan titiz bir süreç yönetiyoruz. Bu zaten pandemi öncesinde de yaptığımız standart uygulamamızdır. Ürünler, çamurlu su, klorlu su ve durulama suyundan geçirilerek saklama kapları ile otele alınır. Pandemi sürecinde büfeler çok konuşuldu. İnsanlar ‘Açık büfe olacak mı?’ diye soruyor. Rixos’u Rixos yapan zengin büfeleri ve lezzetleridir. Biz misafirlerimizin sağlıklı ürünler yemeleri için büfelerimizi cam bölmelerle koruma altına aldık. Rixos Premium Belek, hali hazırda tüm önlemleri ile misafirlerini ağırlamaktadır. Bu tesis yemek anlamında, lezzet ve çeşitlilik anlamında yine üst seviyede. Biz gerekli tüm önlemlerimizi aldık. Konaklayan misafirlerimiz şu an mutlu. A’la Carte restoranlarımızın hepsi açık. Misafirlerimiz birçok ülkenin tatları ile buluşmaya devam ediyor. Bir otel için doğru ürün tedariki, hazırlık dönemi ve ürünleri doğru ellerle yapmak çok önemlidir. Bunları yapmazsanız marka çöpe gider. Biz bunları yıllardır yapıyoruz ve bunları yaparak dünyaya açıldık. Açık büfede insanların yediğine müdahale edemediğimiz için onlara sağlıklı ürünler sunuyoruz. Kış mevsiminde kış sebzeleri, yaz aylarında yaz sebzeleri sunuyoruz. Rixos’un standartlarını uygulamaya daha dikkatli bir şekilde devam edeceğiz.”

Bizi paylaş!

Tarafsız ve güncel turizm haberlerinin adresi Tourism Today; günümüz teknolojisine uyumlu altyapısı ve sektöre kazandırdığı yeniliklerle turizm sektörünün nabzını tutuyor.

Türkiye ve yurt dışındaki gelişmeleri sıcağı sıcağına takip eden Tourism Today başta sektör temsilcileriyle yapmış olduğu özel röportajlar olmak üzere güncel haber, köşe yazıları, yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilen fuarlara ilişkin fotoğrafları da okurlarıyla paylaşıyor.

Sektöre kazandırdığı ilklerle turizm haberciliğine yeni bir soluk getiren Tourism Today, Türkiye başta olmak üzere birçok ülkenin doğal ve tarihi güzelliklerinin tanıtılmasına yardımcı olurken, sektöre ilişkin tüm gelişmeleri de adeta bir turizm gazetesi gibiymiş gibi çalışarak sektör temsilcilerinin ve okurlarının bilgisine sunuyor.

Turizm sektörüne ilişkin en güncel haberlerin adresi Tourism Today ile sektöre ilişkin en sıcak gelişmeler unutmayın ki bir tık uzağınızda...